harchyz

درباره هرچی تو این دنیا هست و سایت هرچیز...http://harchyz.com

harchyz

درباره هرچی تو این دنیا هست و سایت هرچیز...http://harchyz.com

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد برای رفع خستگی چشم‌های خود را مالش می‌دهند اما آیا مالش چشم آسیبی به این عضو وارد خواهد کرد؟

دکتر محمدمهدی صدوقی در این باره گفت: اگر چه با مالیدن چشم‌ها برای رفع خستگی ممکن است احساس خوبی به انسان دست دهد اما این حرکت اگر بیش از اندازه باشد ممکن است به عروق چشمی آسیب بزند.

وی افزود: آسیب رسیدن به عروق چشمی بسیار نادر است و بیشتر خونریزی عروق داخلی و سطحی در چشم ایجاد می‌شود که به خودی خود جذب خواهد شد اما اگر شدت این خونریزی به حدی باشد که نیاز به درمان داشته باشد معمولاً با لیزر می‌توان آن را درمان کرد.

به گفته این متخصص قرنیه، آسیب به بافت چشم بر اثر مالیدن آن بیشتر در کسانی اتفاق می‌افتد که علت بیماری زمینه‌ای داشته و یا  پلک‌های آنان بافت نرمی داشته باشد؛ همچنین احتمال آسیب بر اثر مالش چشم بیشتر در نوجوانان و کودکان که بافت نازک‌تری نسبت به بزرگاسالان دارند وجود دارد.

این متخصص قرنیه همچنین درباره عوامل دیگری که گاهی موجب فشار آمدن بر چشم می‌شود، افزود: برخی افراد گاهی بر اثر خشکی چشم، آلودگی‌های مختلف (تماس دست آلوده، لوازم آرایشی)، آلرژی به فصل یا موادغذایی، ممکن است چشم و پلک را مالش دهند.

 ادامه در:blog.harchyz.com 

سامانه هرچیز(ارائه دهنده محتوای کانال های تلگرام بصورت همزمان روی اینترنت)

harchyz.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی