harchyz

درباره هرچی تو این دنیا هست و سایت هرچیز...http://harchyz.com

harchyz

درباره هرچی تو این دنیا هست و سایت هرچیز...http://harchyz.com

  • ۰
  • ۰

درباره تلگرام و رباتی با قابلیت های بی نظیر درآن جهت ارتباط بین کانال ها و سایت بصورت همزمان

تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر روسی با نام‌های پاول دورف و نیکولای دورف ارائه شد. پشتیبان مالی نرم افزار تلگرام بر عهده سازمان غیر انتفاعی متعلق به پاول دورف است. نیکولای دورف نیز بیشتر وظیفه پیاده سازی و برنامه نویسی تلگرام را بر عهده دارد. تلگرام برای اینکه بتواند مشترکان بالایی را برای خود جلب کند با قابلیت‌های خارق العاده‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم کاربران خود را راضی نگه داشته است.

همیشه سوالی در مورد تلگرام مطرح بوده است و آن این است که تلگرام از کجا پول در می‌آورد؟ جوابی که ما از برادران دورف دریافت کرده ایم این بوده است که این برادران ادعا می‌کنند تلگرام را برای مردم برنامه نوسی کرده اند و قصد هیچ گونه استفاده تجاری از تلگرام ندارند. این دو برادر می‌گویند که اگر در آینده به حمایت مالی نیاز داشته باشند از کاربران خود می‌خواهند به این نرم افزار کمک کنند. نکته جالب اینجاست که تلگرام هیچ سهام داری ندارد و هیچ تبلیغاتی را نیز از مشترکان خود نمی پذیرد. برخی‌ها فکر می‌کنند برادران دورف قصد دارند در آینده این نرم افزار را به شرکت‌های معتبر دیگر بفروشند که خود برادران دورف این احتمال را منتفی دانسته اند و گفته اند هیچ گاه قصد فروش تلگرام را ندارند.

قابلیت‌های منحصر به فرد تلگرام

قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌ها در تلگرام: همان طور که در بالا گفته شد تلگرام کار خود را با قابلیت‌های منحصر به فرد خود شروع کرد و روز به روز در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پیام رسان خود است. یکی از مهم ترین این قابلیت‌های امکان ارسال فایل در فرمت‌های مختلف و با حجم بالا (تا 1.5 گیگ برای هر فایل) و به صورت نا محدود است. تا پیش از تلگرام نرم افزارهای دیگر عموما تنها امکان ارسال عکس، فیلم، صوت و فایل‌های PDF را به کاربران می‌دادند ولی تلگرام این محدودیت‌ها را شکسته و امکانات بی نظیری را در این زمینه ارائه داده است.

گروه‌های چت بسیار بزرگ: نرم افزارهایی مانند واتساب و وایبر امکان تشکیل گروه‌هایی 100 یا 200 نفره را به کاربران می‌دهند ولی تلگرام قابلیت ایجاد گروه‌هایی با 5000 عضو را دارد. گروه‌های جدید تلگرام سوپر گروه (super group) نام دارند. در گروه‌های تلگرام می‌توان پیام‌های مهم را Pin کرد. در صورت پاک کردن متنی توسط ادمین، آن متن به صورت کامل حتی در گوشی‌های کاربران حذف خواهد شد، در صورتی که در پیام رسان‌های دیگر نمی‌توانستیم چنین کاری بکنیم. گروه‌های تلگرام قابلیت داشتن چند admin را دارند.

کانال‌های اشتراک گذاری یک طرفه: در تلگرام می‌توان کانال‌های اطلاع رسانی‌ای را ایجاد کرد که فقط یک شخص توان گذاشتن متن در آن‌ها را داشته باشد و ما بقی مستمع هستند. استقبال از کانال‌های تلگرام بسیار عالی بوده است، به نحوی که دیگر تقریبا نمی‌توان سایت و یا رسانه‌ای را یافت که یک کانال بر روی تلگرام نداشته باشد.

ربات تلگرام، بات تلگرام: ربات‌های تلگرام واقعا عالی هستند، با ربات‌های تلگرام حتی می‌توانید یک فضا پیما را به پرواز در آورید و یا هر کار دیگری را انجام دهید. ربات تلگرام در واقع API‌ای است که در اختیار برنامه نویسان گذاشته می‌شود تا بتوانند به زبان دلخواه خود برنامه‌ای بنویسند و با استفاده از قابلیت پیام رسانی تلگرام کارهای متنوعی انجام دهند. برخی از ربات‌های مفید تلگرام عبارتند از: ربات دانلودر Youtube، ربات جستجوگر تصاویر، ربات wikipedia و هزاران ربات دیگر. در سال جاری موسسین تلگرام جایزه‌ای برای برترین ربات‌های نوشته شده برای تلگرام در نظر گرفته اند که مبلغ کمترین جایزه 25 هزار دلار خواهد بود.

رباتی با قابلیت های بی نظیر جهت ارتباط بین کانال ها و سایت بصورت همزمان

یکی از پیشرفته ترین ربات های تلگرام harchyzbot میباشد که بوسیله آن میتوان به

1- امکان مدیریت کانال های مختلف به صورت همزمان

2- امضا بر روی عکس یا واتر مارکینگ ( لوگو کانال را روی عکس ها بدون استفاده از فوتوشاپ یاغیره قرار دهید )

3-حذف علایم فوروارد و نقل قول از روی پست

4-ویرایش راحت پست و زدن امضا آخر متن

5- ساخت پست های فرا متنی ( در تلگرام شما تنها میتوانید ۲۰۰ حرف زیر هر عکس یا فیلم بنویسید و ارسال کنید که با استفاده از این امکان میتوانید تا ۴۰۰۰حرف  همراه با عکس و فیلم بنویسید و ارسال کنید)

6-امکان نظر سنجی با حالت های مختلف

7-داشتن مدیر متعدد برای کانال و تعیین سطح دسترسی

8- رفتن همزمان پست بر روی کانال و سایت harchyz.com که باعث شده محتوای کانال(ویدئو ،عکس ، متن ، صوت) توسط کاربران اینترنت هم مورد بازدید قرار گرفته و  درصورت علاقه مندی بیننده محتوا به عضویت کانال مربوطه دربیاید.

چت ایمن و سری تلگرام: Secret Chat یا چت حفاظت شده که تبلیغ بسیاری در مورد آن صورت پذیرفته یک نوع چت ایمن است که با چت معمولی بین دو نفر متفاوت است. در این نوع چت باید ابتدا در خواستی مبنی بر چت سری ایجاد کنید و کاربر باید در خواست شما را تایید کند تا بتواند پیام‌های شما را بخواند. متون این نوع چت را نه می‌توان کوپی کرد و نه می‌توان فروارد کرد. اگر کاربر از پیام‌های شما ScreenShot تهیه کند یک اعلان به طرف مقابل ارسال می‌شود. با قرار دادن Set self-destruct timer از یک ثانیه تا یک هفته می‌توان پیام‌ها را پس از خوانده شدن به صورت خودکار حذف کرد. توجه داشته باشید که چت ایمن تلگرام در سمت دو کاربر کدد شده و فقط این دو کاربر هستند که می‌توانند پیام‌های ارسالی را مشاهده کنند و هیچ کس حتی خود تلگرام نمی‌تواند از محتوای رمز شده پیام‌های شما اطلاع پیداا کند.

امکان داشتن تلگرام در چند دستگاه: نرم افزار تلگرام را می‌توانید به صورت همزمان روی چند گوشی، چند کامپیوتر و حتی در وب داشته باشید. این امکان واقعا عالی است، وقتی پای سیستم خود نشسته اید پیام‌های تلگرام را دریافت می‌کنید و با کیبورد کامپیوتر شخصی خود با دیگران به چت می‌پردازید، فایل به اشتراک می‌گذارید و چت ایمن انجام می‌دهید.

چت با خود: اگر آیدی خود را در تلگرام باز کنید می‌توانید صفحه‌ای را ببینید که فقط خودتان به آن دسترسی دارد. در این صفحه می‌توانید فایل‌های مورد علاقه خود را برای مدت نامحدودی ذخیره کنید. قابلیت چت با خود در گذشته با باز کردن آیدی خود به صورت @username امکان پذیر بود ولی در نسخه جدید تلگرام یک آیکون به آن اختصاص داده شده است:

تنظیمات امنیتی تلگرام: بخش Privacy and Security تلگرام قابلیت‌های منحصر به فردی به کاربران ارائه می‌دهد. حتی می‌توان امکان اضافه شدن به گروه‌ها توسط دیگران را نیز محدود کرد و یا حتی تنها برخی را از این امکان محروم نمود، یعنی شخص خاصی نتواند شما را عضو گروهی کند. می‌توان غیر از تصدیق هویت پیامکی یک رمز هم برای عضویت در یک سیستم جدید را به تلگرام بیفزاید. به این معنا که اگر خواستید تلگرام را روی کامپیوتر خود نصب کنید غیر از تایید پیامکی باید یکک رمز منحصر به فرد به نام Two-Step Verifiction نیز داشته باشید. می‌توانید با تعریف Passcode Lock تنها برای دستگاه خاصی رمز تعریف کرد. با قابلیت Active Sessions می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که با اکانت شما تلگرام فعال دارد را مشاهده و در صورت لزوم غیر فعال کنید. با قابلیت Account Self-destructs می‌توانیدد مدت زمانی را معین کنید که اگر طی آن مدت از تلگرام استفاده نکنید کل اطلاعات و اکانت شما پاک شود، به صورت پیش فرض این زمان 666 ماه تنظیم شده است.

اشتراک گذاری راحت استیکرها در تلگرام: در تلگرام به صورت بسیار ساده می‌توانید استیکر تولید و با دیگران به اشتراک بگذارید. بدلیل استقبال کاربران در این حوزه استیکرهای بسیار جذابی برای تلگرام طراحی شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

نمایش انیمیشن‌های Gif: یکی از قابلیت‌های جالب تلگرام که چند وقتی است به تلگرام اضافه شده است، امکان اجرای تصاویر Gif در تلگرام است. این امکان واقعا جذاب است و کانال‌هایی هستند که Gif‌های جالبی از مطالب آموزش و یا تفریحی تولید کرده اند.

بازی گرافیکی تلگرام: در آخرین بروزرسانی‌های تلگرام قابلیت بازی گرافیکی آنلاین بر پایه html5 به تلگرام افزوده شده است. برای استفاده از این بازی‌ها در محیط چت با خود و یا چت با دیگران عبارت @gamebot را وارد کرده و یک فاصله بزنید تا لیستی از بازی‌ها برایتان ظاهر گردد. این بازی‌ها صدا هم دارند که گفته می‌شود درر  آینده قرار است تلگرام قابلیت‌های این بخش را توسعه دهد و قابلیت بازی‌های آنلاین استراتژیکی را نیز به آن بیفزاید.

سرعت بالای تلگرام: تلگرام به معنای واقعی کلمه سریع است، و حتی با اینترنت 2G نیز می‌توانید بسیار خوب از سرویس پیام رسانی تلگرام بهره ببرید. سرعت بالای تلگرام همیشه یکی از مهم ترین مزیت‌های این پیام رسان بوده است و صاحبان تلگرام همیشه بر روی این مساله تاکید می‌کنند که سرعت و امنیت تلگرام همیشهه اولیت اول برای آن ها بوده است.

میزان رشد سریع تلگرام: همانطور که می‌دانید بالا بودن تعداد کاربران یک پیام رسان مقوله بسیار مهمی است و تلگرام بسیار سریع در حال رشد بوده و گفته می‌شود این پیام رسان حدود 100 میلیون کاربر دارد و چیزی در حدود 12 میلیارد پیام را در یک روز جا به جا می‌کند.

آپدیت‌های متنوع و هیجان انگیز تلگرام: تلگرام به صورت متسمر در حال بروز رسانی نرم افزار خود است و در هر آپدیت مشکلات گذشته را رفع کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن می‌افزاید. از جدید ترین امکانات اضافه شده به تلگرام در نسخه جدید این پیام رسان امکان بازی کردن آنلاین در این پیام رسان است.

پروتوکل‌های امنیتی تلگرام و جلوگیری از هک شدن تلگرام

در سال 2015 یک موسسه غیر انتفاعی در آمریکا پس از بررسی امنیتی تلگرام به چت‌های عمومی این نرم افزار رتبه 4 از هفت و به چت خصوصی آن 7 از 7 را داده است. تلگرام در secret chat خود از رمزنگاری  ASA 256 و RSA 2048 و پروتکل تبادل کلید Diffie Hellman key exchange استفاده کرده است. مسئولین تلگرام آنقدر از امنیت سرویس خود مطمئن هستند که یک جایزه 300 هزار دلاری برای هک سرویس خود تعیین کرده اند که تا کنون کسی موفق به انجام این کار نشده است. برای افزایش امنیت تلگرام و جلوگیری از هک شدن راه کارهای زیر ضروری است:

  • اگر قصد استفاده از تلگرام بر روی کامیپوترهای دسکتاپ را دارید حتما از امنیت این دستگاه‌ها مطمین شوید
  • اطمینان از بروز بودن نسخه نرم افزار تلگرام و بروز بودن سیستم عامل اجرا کننده تلگرام
  • استفاده از Two-Step Verifiction برای امنیت دوچندان تلگرام
  • استفاده از Passcode Lock برای امنیت تلگرام
  • چک کردن مستمر Active Sessions برای اطمینان از این که اکانت تلگرام شما روی هیچ دستگاه نا شناسی اجرا نشده باشد
  • توجه کافی به پیام‌های رسیده از سمت تلگرام، این پیام‌ها گاهی هشداری مبنی بر باز شدن اکانت شما در دستگاه‌های دیگر را به شما می‌دهند، اکانت‌های تلگرام همیشه با یک علامت ستاره مشخص می‌شوند. در زیر تصویر اکانت telegram را می‌بینید:

تلگرام در ایران

به گفته ابو الحسن فیروز آبادی رئیس مرکز ملی فناوری مجازی در تلگرام 100 هزار کانال ایرانی داریم که روزانه چیزی حدود یک میلیون و دویست هزار مطلب  را به اشتراک می‌گذارند که میزان بازدید پیام‌های موجود در کانال‌ها نیز بسیار بالاست. به گفته جناب ابوالحسن فیروز آبادی حدود 25 درصد از محتوای منتشر شده در تلگرام، محتوای خبری است که این مطلب نشان دهنده جدی بودن این رسانه نیز می‌باشد.

گفته می‌شود در ایران 45 میلیون کاربر عضو تلگرام هستند که نیمی از کل کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید 45 درصد از ترافیک تلگرام نیز متعلق به کاربران ایرانی است. تصویری که در زیر می‌بینید از رنک الکسای سایت تلگرام است. همانطور که می‌بینید بیشترین بازدید از این سایت متعلق به ایران است و سایت تلگرام در ایران رتبه 14 را به خود اختصاص داده است:

 

به گفته معاون قضایی دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی  استفاده از تلگرام برای نهادهای دولتی جرم به حساب می‌آید و قابل پیگیری قضایی است.

مسئولین ایرانی به دلیل اهمیت و استقبال کاربران ایرانی از تلگرام بارها از این شرکت خواستنه اند سرورهای خود را به داخل کشور منتقل کند که تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده اند ولی احتمال این می‌رود که در آینده این شرکت ناگزیر شود سرورهای خود را به درون ایران انتقال دهد.

هر چند وقت یکبار زمزمه‌هایی از احتمال فیلتر تلگرام به گوش می‌رسد که احتمال فیلتر شدن تلگرام در ایران را مطرح می‌کنند. در این زمینه حرف و حدیث بسیار است، برخی‌ها معتقد اند که دولت مرجع تصمیم گیری در مورد فیلتر کردن یا نکردن تلگرام است و برخی معتقد اند این مساله را باید در مجلس و یا در شورای امنیت ملیی بررسی کرد. ولی در آینده نزدیک فیلتر شدن تلگرام بسیار بعید به نظر می‌رسد.

اضافه شدن امکان تماس تلفنی در تلگرام:

امکان تماس تلفنی جدیدا به تلگرام اضافه شده اما با توجه به عدم اجازه مسئولین کشور فعلا امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

اضافه کردن استیکر در تلگرام

استیکرها در تلگرام بسیار هوشمندانه و سریع پشتیبانی می‌کنند و بر خلاف دیگر نرم افزارها که استیکرهای بسیار کند و نا کار آمدی دارند، تلگرام از این قاعده  مستثنی است و توانسته استیکرها را در سطح قابل قبولی پیاده کند.

برای استفاده از استیکرهای دیگران، بر روی استیکری که برای شما ارسال شده کلیک کرده و Add To Stickers را انتخاب کنید. یک روش دیگر برای فراخوانی استیکر به درون استیکرهایتان استفاده از URL است. از URL به شکل https://telegram.me/addstickers/stickerName استفاده کنید که به جای stickerName نام استیکر راا وارد کرده و این لینک را در مرورگر کامپیوتر و یا موبایل خود باز و استیکر را به تلگرام خود اضافه می‌کنید.

 

متن باز بودن تلگرام به چه معناست؟

تمام نرم افزارهای تلگرام متن باز هستند، جز نرم افزارهای سمت سرور. متن باز بودن به این معناست که تلگرام سورس نرم افزارهای خود را بر روی اینترنت گذاشته تا دیگران از طرز عملکرد نرم افزار تلگرام مطلع شوند

منبع:

blog.harchyz.com

سامانه هرچیز(ارائه دهنده محتوای کانال های تلگرام بصورت همزمان روی اینترنت)
harchyz.com

  • ۹۶/۰۳/۱۱
  • یاسر انصاری نیا

آموزش

تلگرام

ربات

کانال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی